בקשת חנינה מהנשיא

לעיתים קרובות פונים למשרדנו לקוחות, בשאלות שונות הקשורות להגשת בקשת חנינה מנשיא המדינה. בין השאלות ניתן למצוא: כיצד מגישים בקשת חנינה מהנשיא? מהם הקריטריונים שלפיהם בוחן נשיא המדינה את בקשות החנינה? האם כל אדם רשאי להגיש בקשה לקבלת חנינה מהנשיא? וכו'.

ככלל, כל אדם רשאי להגיש בקשת חנינה מהנשיא – כמו גם קרובי משפחה מדרגה ראשונה של אותו האדם, רשאים להגיש עבורו את הבקשה. יחד עם זאת, הכנת בקשת חנינה מנשיא המדינה דורשת ידע והתמחות מקצועית משפטית, ולמרות שהחוק מאפשר להגיש את הבקשה באופן עצמאי, לא מומלץ לעשות זאת לבד, אלא להיעזר בשירותיו של עורך דין פלילי מנוסה שזהו תחום התמחותו. ניסיון העבר מלמד שליווי משפטי מקצועי מעלה באופן משמעותי את סיכויי קבלת בקשת החנינה. 

משרד עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מתמחה בהכנה והגשה של בקשות חנינה מנשיא המדינה – כמו גם מספק מעטפת משפטית מקצועית כוללת, לאחר הגשת הבקשה. התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, ללא התחייבות!

עורך דין פלילי
עורך דין אופיר מזר

בקשת חנינה מנשיא המדינה

בקשת חנינה מנשיא המדינה – כידוע, החוק בישראל מסמיך את נשיא המדינה להעניק חנינות במקרים שבהם הוא סבור כי יש מקום להתחשב במבקש, כמו גם כאשר אין מניעה כלשהי מבחינת האינטרס הציבורי. את הסוגים השונים של בקשות החנינה ניתן לחלק לארבעה תחומים עיקריים:  

  • בקשות להקלות בעונשים של מאסר בפועל או עבודות שירות.
  • בקשות למחיקה של רישומים פליליים.
  • בקשות להקלה בהחלטות ובעונשים שונים – עונשים שלא בהכרח מכילים רכיב של מאסר. 
  • בקשות לקציבת עונשים של מאסרי עולם.

יש לציין שנשיא המדינה אינו משמש "כערכאת ערעור" על בתי המשפט. הסמכות של נשיא המדינה להעניק חנינות הינה סמכות המבוססת על חסד ורחמים – כמו גם סמכות המיועדת למקרים חריגים ויוצאי דופן שבהם מתקיימות נסיבות מיוחדות. 

הגשת בקשת חנינה

הנושא של הגשת בקשת חנינה לנשיא המדינה הנו מורכב ומעבר להיקפו של מאמר זה. אי לכך, הכתוב מטה מהווה אך מעין תמצית בלבד.

בקשה לקבלת חנינה מהנשיא צריכה לכלול נימוקים עובדתיים ומשפטיים מנצחים, שכן אחרי הכל, עליכם לשכנע את נשיא המדינה שהמקרה שלכם הנו יוצא דופן וכי זה ראוי וצודק להעניק לכם את החנינה. לצד הנימוקים המשפטיים, על בקשת החנינה לכלול מידע רלוונטי, כמו גם את המסמכים הבאים:

1. פרטים אישיים של מבקש החנינה (העתק של תעודת הזהות).
2. מהות ופירוט של הבקשה הספציפית שאתם מבקשים.
3. פרטים אודות העבירה שבגינה נשפטתם, בצירוף החלטות בית המשפט (כתב אישום, פסק הדין וכו').
4. מועד תחילת העונש (במקרים הקשורים לעונש מאסר או לפסילת רישיון נהיגה). 
5. נימוקי הבקשה השונים, לרבות נסיבות אישיות של המבקש, נסיבות ביצוע העבירה, מגבלות רפואיות, הליכי שיקום, ועוד.

בנוסף, מומלץ לתמוך את הבקשה במסמכים שונים המעידים על אופייכם הטוב, כדוגמת: המלצות שונות, תעודות הערכה, פעילות התנדבותית, תעודות המעידות על שירות בצה"ל, וכו'. 

  • בהתאם לאמור, ניתן לראות מדוע כה חשוב להגיש את הבקשה לחנינה באמצעות עורך דין פלילי העוסק בתחום. ייצוג משפטי מקצועי והכנת הבקשה והגשתה על ידי עו"ד פלילי מנוסה, מעלה באופן משמעותי את סיכויי קבלתה.

משרד עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה, בכל תחומי המשפט הפלילי. בין תחומי העיסוק של המשרד ניתן למצוא שירות של הכנת בקשות חנינה לנשיא המדינה ושירות של מחיקת רישום פלילי ומשטרתי. זמינות של 24/7 בכל רחבי הארץ!