תלונת שווא על אלימות במשפחה

הגשת תלונות שווא במשטרה על אלימות במשפחה הינה תופעה די נפוצה במחוזותינו. מדובר בהתנהגות פסולה שבה בן או בת הזוג מגישים תלונה שקרית במשטרה כנגד הצד השני, וזאת על מנת להשיג אינטרסים שונים במסגרת הליך גירושין, וכו'. 

הגשת תלונת שווא במשטרה | מסירת ידיעה כוזבת במשטרה הינה עבירה פלילית חמורה שהעונש הקבוע לצידה יכול להגיע עד ל- 5 שנות מאסר. יחד עם זאת ולמרות החומרה הרבה שבביצוע העבירה, עדיין ניתן למצוא בני זוג רבים שמגישים תלונות שווא כנגד בני זוגם, תוך שהם מנצלים לרעה את רגישות החוק למניעת אלימות במשפחה, תשנ"א-1991.

ככל שהוגשה נגדך תלונת שווא במשטרה על אלימות במשפחה, יש ליצור קשר בדחיפות עם עורך דין פלילי | עורך דין אלימות במשפחה מנוסה שיידע לזהות את הנקודות החשובות שעוזרות לך ושיסייע לך לשמור על זכויותיך,

משרד עורך דין אלימות במשפחה | עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן עוסק בכל תחומי המשפט הפלילי – זמינות 24/7.

עורך דין פלילי
עורך דין אופיר מזר

העונש על עדות שקר

237. (א) המעיד בהליך שיפוטי, ביודעין, עדות כוזבת בדבר מהותי לגבי שאלה הנדונה באותו הליך, הרי זו עדות שקר, ודינו – מאסר שבע שנים; עשה כן בעד טובת הנאה, דינו – מאסר תשע שנים.

(ב) לעניין עדות שקר אין נפקא מינה –

(1) אם ניתנה העדות בשבועה או בלא שבועה או בעיצום אחר שהותר על פי דין;

(2) באיזו צורה או טקס השתמשו להשבעת המעיד או לחיובו באמירת האמת, ובלבד שהיו בהסכמתו של המעיד;

(3) אם בית המשפט, בית הדין או הרשות השיפוטית או ועדת החקירה היו מורכבים כראוי או יושבים במקום הראוי, ובלבד שפעלו, כל אחד בתפקידו, בהליך שבו ניתנה העדות;

(4) אם המעיד הוא עד כשר ואם העדות היא קבילה בהליך השיפוטי.

העונש על הגשת תלונת שווא | מסירת ידיעה כוזבת

243. המוסר לשוטר או למי שמוסמך להגיש תביעה פלילית, ידיעה על עבירה כשהוא יודע שהידיעה כוזבת, דינו – מאסר שלוש שנים, ואם העבירה היא פשע – מאסר חמש שנים; ואין נפקא מינה אם הוגשה תביעה פלילית בעקבות הידיעה ואם לאו.

זומנתם לחקירה פלילית? הוגש נגדכם כתב אישום? צריכים ייעוץ עם עורך דין פלילי | עורך דין אלימות במשפחה? משרד עורך דין אלימות במשפחה | עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה, בכל סוגי העבירות הפליליות ובכל שלבי ההליך הפלילי. התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, ללא תשלום וללא התחייבות!