החזקת סכין

עבירה של החזקת סכין | אגרופן שלא כדין היא עניין חמור שיכול להיות בעל השלכות משפטיות משמעותיות. החוק בישראל אוסר להחזיק סכין או אגרופן מחוץ לתחומי הבית, אלא אם כן הוא הוחזק למטרה כשרה. רבים חושבים בטעות שהחזקת סכין או אגרופן לצורך הגנה עצמית הינה מותרת, אבל לא רק שלא כך הדבר, אלא ההיפך הוא הנכון – הטענה הגרועה ביותר שיכולה להיות לחשוד המחזיק סכין או אגרופן שלא כדין, היא הטענה של "הגנה עצמית"

החוק אוסר בתכלית האיסור להחזיק סכין או אגרופן לצורך הגנה עצמית, ובתי המשפט נוטים להחמיר עם מי שהורשע בביצוע עבירה זו. בבואו של בית המשפט לגזור את עונשו של מי שהורשע בביצוע עבירה של החזקת סכין או אגרופן שלא כדין, ישקול בית המשפט בין היתר את נסיבות ביצוע העבירה, את עברו הפלילי של הנאשם, את הנזק שנגרם או לא נגרם כתוצאה מביצוע העבירה, ועוד. 

ככל שהסתבכתם בעבירה של החזקת סכין או אגרופן שלא כדין, מומלץ ליצור קשר עם עורך דין פלילי מנוסה שיידע להתמקד בנקודות החשובות שעוזרות לכם, ושישמור על זכויותיכם.

משרד עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג חשודים ונאשמים בכל סוגי העבירות הפליליות ובכל שלבי ההליך הפלילי.

עורך דין פלילי
עורך דין אופיר מזר

החזקת סכין שלא כדין

החוק במדינת ישראל אוסר על החזקת סכין מחוץ לתחומי הבית, אלא אם כן מדובר במטרה כשרה, לדוגמה: חלק מכלי עבודה וכו'. הרציונל הטמון בחוק הינו מניעת מצב שבו אזרחים יסתובבו ברחובות עם סכינים ויעשו בהם שימוש אסור. עבירה של החזקת סכין שלא כדין נלקחת ברצינות רבה על ידי רשויות אכיפת החוק, וכתבי אישום בגין עבירה זו מוגשים באופן תדיר. 

ככלל, נסיבות ביצוע העבירה הינן חשובות ביותר לעניין העונש שייגזר על מי שהורשע בביצוע של עבירת החזקת סכין שלא כדין. כך למשל, החזקת סכין לצורך פגיעה במישהו הינה חמורה יותר מאשר החזקת סכין לצורך הגנה עצמית. החזקת סכין גדולה הינה חמורה יותר מאשר החזקת סכין קטנה. החזקת סכין מצד בגיר הינה חמורה יותר מהחזקת סכין על ידי קטין, וכו'. 

לאור המורכבות סביב עבירה זו והשלכותיה הפוטנציאליות, פנייה לליווי משפטי מקצועי מ- עורך דין פלילי מנוסה המתמחה בעניינים אלו הופכת לחיונית ביותר. עו"ד פלילי בעל ידע ומומחיות בתחום יעזור לכם לנווט בין המורכבויות המשפטיות השונות, תוך הגנה על זכויותיכם לאורך כל ההליך המשפטי. 

החזקת אגרופן

בדומה לאיסור על החזקת סכין שלא כדין, קיים בחוק איסור זהה גם על החזקת אגרופן שלא כדין. החוקים החלים על החזקת סכין יחולו במלואם גם על החזקת אגרופן. יש לציין שכאשר חשוד נתפס עם אגרופן עליו, אזי יהיה לו קשה יותר להסביר את מטרת ההחזקה, בהשוואה לכך שהיה נתפס מחזיק סכין, לדוגמה: חשוד שנתפס מחזיק סכין ברכבו יכול לטעון שהחזיק את הסכין למטרה כשרה כגון: לצרכי עבודה או כחלק מכלי עבודה המשמשים לטיפול ותיקון הרכב. בשונה מכך, לחשוד שנתפס עם אגרופן ברכב יהיה יותר קשה (אם בכלל) להוכיח שההחזקה הייתה למטרה כשרה. 

ככל שנתפסתם מחזיקים אגרופן מחוץ לתחומי הבית, וככל שנלקחתם או זומנתם לחקירה במשטרה, יש לפנות בדחיפות ל- עורך דין פלילי ולזמנו לתחנת המשטרה על מנת שייתן לכם ייעוץ לפני חקירה. ישנה חשיבות רבה ביותר לקבלת ייעוץ משפטי פלילי איכותי כבר בשלבים הראשונים של החקירה, שכן ייעוץ משפטי מקצועי עשוי להוביל לסגירת תיק החקירה ו/או לביטול כתב האישום.

העונש על החזקת סכין | אגרופן

חוק העונשין קובע את העונש המקסימלי שניתן לגזור על מי שהורשע בביצוע עבירה של החזקת סכין או אגרופן שלא כדין, להלן: 

186. (א) המחזיק אגרופן או סכין מחוץ לתחום ביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקם למטרה כשרה, דינו – מאסר חמש שנים.

(ב) לעניין סעיף זה, חזקה היא כי החזקת אולר הנה למטרה כשרה. החזקה לפי סעיף קטן זה לא תחול על החזקת אולר במוסדות חינוך או במקומות אחרים, הכל כמפורט בתוספת השניה, או בסמוך אליהם.

הסתבכתם בפליליים? חשודים בביצוע עבירה של החזקת סכין או אגרופן שלא כדין? זקוקים ל- ייעוץ לפני חקירה | שחרור ממעצר? משרד עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה, בכל סוגי העבירות הפליליות ובכל שלבי ההליך הפלילי. משרדינו מספק בין היתר שירות של "עורך דין פלילי ייעוץ" – שירות שבמסגרתו תוכלו לקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות. זמינות 24/7 בכל רחבי הארץ!