עורך דין אלימות במשפחה

עורך דין אלימות במשפחה עבירות אלימות במשפחה הינן מורכבות וחמורות ביותרבין העבירות ניתן למצוא: עבירות תקיפת בן זוג, עבירות מין במשפחה, עבירות התעללות בקטין וחסר ישע, ניכור הורי והסתה, ועוד.

בבואו של בית המשפט לגזור את דינו של מי שהורשע בביצוע עבירות אלימות במשפחה, ישקול בית המשפט בין היתר, את נסיבות ביצוע העבירה, את עברו הפלילי של הנאשם, את מערכת היחסים בין הצדדים, את הנזק שנגרם לקרבן העבירה, ועוד.

ככל שנחקרת באזהרה או שהוגש נגדך כתב אישום בעבירות אלימות במשפחה, מומלץ להתייעץ בדחיפות עם עורך דין פלילי | עורך דין אלימות במשפחה מנוסה, שידע לזהות את הנקודות החשובות שעוזרות לך, שיוכל לסייע לך לשמור על זכויותיך, ושלעיתים אף יוכל להביא לביטול כתב האישום. 

משרד עורך דין אלימות במשפחה | עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה, בכל סוגי עבירות האלימות שבתוך המשפחה – זמינות 24 שעות ביממה בכל רחבי הארץ! 

עורך דין אלימות במשפחה
עורך דין אופיר מזר

עבירות אלימות במשפחה

עורך דין אלימות במשפחה | עבירות אלימות במשפחה – המונח אלימות במשפחה או אלמ"ב מתייחס לכל התנהגות אלימה המתרחשת במסגרת התא המשפחתי, כלפי בן משפחה, ולרבות בין כאלו שהיו בני זוג בעבר. אלימות בתא המשפחתי יכולה לבוא במספר אופנים: אלימות פיסית הכוללת תקיפת בן זוג או תקיפת קטין, עבירות כלפי קטינים הכוללות התעללות בקטין וחסר ישע, ניכור הורי והסתה וכו', אלימות מילולית הכוללת בין היתר איומיםעבירות מין במשפחה ועוד

אלימות במשפחה הינה אחת התופעות הקשות ביותר שמטרידות את החברה בישראל. פעמים רבות מבוצעות עבירות חמורות בתוך במשפחה אך אלו אינן נחשפות מכיוון שהצדדים מעדיפים לטייח את המצב, על מנת שלא לפרק את התא המשפחתי. החוק בישראל מתייחס בחומרה רבה לעבירות אלימות בתוך המשפחה, לדוגמה: העונש על עבירת תקיפה רגילה יכול להגיע לשנתיים מאסר, אך אם התקיפה נעשתה כלפי בן משפחה, או אז העונש מוכפל ויכול להגיע עד 4 שנות מאסר.  

כחלק מהניסיון לצמצם את התופעה הקשה הזו של עבירות אלימות במשפחה, בחר המחוקק בישראל לחוקק חוק ייעודי למניעת אלימות במשפחה, להלן: חוק למניעת אלימות במשפחה, תשנ"א-1991. החוק מסמיך את בית המשפט לתת צווי הגנה, צווים למניעת הטרדה מאיימת ועוד. 

גורמי החקירה השונים רגישים במיוחד בכל הקשור לעבירות אלימות במשפחה, ולכן, ככל שהוגשה נגדך תלונה על אלימות במשפחה (בין אם תלונת אמת ובין אם תלונת שווא), מומלץ ליצור קשר בדחיפות עם עורך דין פלילי | עורך דין אלימות במשפחה מנוסה, שיידע להתמודד מול הטענות השונות, שיעזור לך לשמור על זכויותיך, ושלעיתים אף יביא לסגירת תיק החקירה ו/או ביטול כתב האישום. 

משרד עורך דין פלילי | עורך דין אלימות במשפחה אופיר מזר מלווה ומייצג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה, בכל סוגי התיקים של אלימות במשפחה. התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, ללא תשלום וללא התחייבות!

העונש על אלימות במשפחה

העונש על עבירות אלימות במשפחה יכול להשתנות בהתאם לחומרת הפשע ולנסיבות ביצוע העבירה. אלימות במשפחה נלקחת ברצינות רבה על ידי רשויות החוק, וככלל, כפי שהוזכר לעיל', החוק קובע ענישה כפולה למי שהורשע בביצוע עבירות של אלימות במשפחה, ביחס למי שהורשע באותה עבירה שלא במסגרת המשפחה.

במקרים מסוימים, אנשים שהורשעו באלימות במשפחה עשויים להידרש למאסר. זה יכול לנוע בין מספר חודשים שירוצו בדרך של עבודות שירות לבין מספר שנים מאחורי סורג ובריח ממש. במקרים אחרים, בתי המשפט יעדיפו להשית עונש של של"צ ו/או לשלוח את מבצע העבירות להליך טיפולי שיקומי, וכיוצא בזה.

יש לציין שכאשר מדובר בעבריינים חוזרים או במקרים קשים במיוחד של אלימות במשפחה, או אז בתי המשפט עלולים להטיל עונשי מאסר ממושכים. חשוב לזכור כי כל מקרה הנו ייחודי ומטופל בנפרד על ידי מערכת המשפט, כאשר המטרה הסופית של העונש היא לא רק לצורך גמול, אלא גם לשם הרתעה, מניעה ושיקום.

חשודים באלימות במשפחה מגיעים מכל תחומי החיים. הם יכולים להיות צעירים או מבוגרים, עשירים או עניים, משכילים או לא. אלימות במשפחה אינה מפלה על סמך מגדר, גזע או מעמד חברתי. זה יכול לקרות בכל מערכת יחסים – בין בני זוג, בין הורים לילדיהם, ואף במעגל המשפחתי הרחוק יותר הכולל בני זוג לשעבר, דודים וכו'. 

חשוב לזכור שלהיות נאשם לא הופך מישהו לאשם באופן אוטומטי. החוק קובע כי כולם חפים מפשע עד שהוכחה אשמתם בבית המשפט. עם זאת, חשוב להתייחס ברצינות רבה להאשמות על אלימות במשפחה, שכן לתוצאה של הרשעה בעבירות אלימות במשפחה יש השלכות מרחיקות לכת.

בשל האמור לעיל', ישנה חשיבות רבה לקבלת ייצוג משפטי מקצועי מ- עורך דין פלילי | עורך דין אלימות במשפחה מנוסה, שיידע להתמקד בנקודות החשובות ובכך יוביל לתוצאה המיטבית עבור הלקוח.

תלונת שווא אלימות במשפחה

לעיתים ובמסגרת הליכי גירושין, ישנם כאלו המגישים תלונת שווא על אלימות במשפחה – וזאת במטרה להשיג אינטרסים שונים. יש לציין שמדובר בתופעה קשה ביותר אשר בתי המשפט מתייחסים אליה בחומרה רבה. חוק העונשין קובע עונש של עד 5 שנות מאסר בגין מסירת ידיעה כוזבת במשטרה (ידיעה כוזבת על עבירת פשע), ועונש של עד 7 שנות מאסר בגין עדות שקר בהליך שיפוטי. להרחבה הנושא ראו ערך: "תלונת שווא על אלימות במשפחה".  

בנוסף, ולא פחות חמור, לעיתים בני זוג נוטים לערב את אגף הרווחה ולטעון טענות פליליות קשות כנגד בן הזוג – זאת על מנת לקבל המלצה למשמורת בלעדית על הילדים, וכו'. ככל שזה מצבכם, או אז מומלץ ליצור קשר עם עורך דין פלילי רווחה שייצג אתכם הן בהליך הפלילי והן מול אגף הרווחה.  

משרד עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה בעבירות אלימות במשפחה. בין שירותי המשרד תוכלו למצוא שירות של "עורך דין פלילי ייעוץ חינם", אשר במסגרתו תוכלו לקבל ייעוץ משפטי ראשוני, ללא תשלום וללא התחייבות!

עורך דין אלימות במשפחה

לחיפוש נושאים באתר:

 

הסתבכתם בפליליים? מחפשים עורך דין פלילי דחוף? צריכים ייעוץ לפני חקירת משטרה? מחפשים עורך דין פלילי מומלץ? משרד עורך דין אלימות במשפחה | עו"ד פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן, מלווה ומייצג חשודים ונאשמים בכל שלבי ההליך הפלילי – זמינות 24/7 בכל רחבי הארץ!