ייצוג שוטרים בחקירות מח"ש

לעיתים קורה ששוטרים המבצעים את עבודתם נאמנה, מוצאים את עצמם כחשודים או נאשמים בביצוע עבירה פלילית. המחלקה לחקירות שוטרים מטפלת בכל מקרה שבו ישנו שוטר החשוד או נאשם בפליליים, ואין זה משנה אם העבירה בוצעה במסגרת תפקידו או במסגרת חייו האישיים. 

כידוע, המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הינה גוף חיצוני למשטרה, השייך לפרקליטות המדינה. תפקידה של מח"ש הוא לחקור עבירות ולהגיש כתבי אישום נגד שוטרים שביצעו עבירות פליליות. 

ככל שהנכם שוטרים אשר נלקחתם או זומנתם לחקירה פלילית במח"ש, מומלץ לכם ליצור קשר באופן מיידי עם עורך דין פלילי מנוסה, על מנת שזה יגיע לתחנת המשטרה וייתן לכם ייעוץ לפני חקירה באופן מקצועי. בהתאמה, ככל שהנכם שוטרים שהוגש נגדכם כתב אישום, מומלץ ליצור קשר בהקדם עם עורך דין פלילי המתמחה בייצוג שוטרים מול מח"ש.  

משרד עו"ד פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג שוטרים חשודים | נאשמים בכל סוגי העבירות הפליליות. זמינות 24/7 בכל רחבי הארץ – התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, ללא התחייבות! 

עורך דין פלילי
עורך דין אופיר מזר

חקירת מח"ש

ככלל, חקירת מח"ש הינה חקירה לכל דבר, המתנהלת באופן דומה לחקירה פלילית רגילה. כך למשל, מח"ש תפתח בחקירה נגד שוטר שהוגשה נגדו תלונה על ביצוע עבירה פלילית או כאשר נודע לה על ביצוע עבירה פלילית של שוטר, גם אם לא הוגשה תלונה בנידון. 

בדומה לחקירה פלילית רגילה, חוקרי מח"ש חייבים "להזהיר" את השוטר החשוד – דהיינו לומר לו שהוא חשוד בביצוע עבירה פלילית כלשהי ושהוא זכאי להתייעץ עם עורך דין בטרם החקירה. ישנה חשיבות רבה לקבל ייעוץ לפני חקירה | ייעוץ משפטי פלילי לפני החקירה, שכן כל מילה מיותרת בחקירה, עלולה לקבוע את גורל התיק.  

הסמכויות של חוקרי מח"ש הינן זהות לאלו של חוקרי משטרת ישראל. כך למשל, חוקרי מח"ש רשאים לבצע חיפוש, לתפוס רכוש, לזמן עדים, לערוך עימותים, לעצור חשודים, וכו'. בנוסף, ובדומה להליכים פליליים רגילים של אזרחים, ברגע שנפתח תיק פלילי נגד שוטר, או אז ירשם התיק במאגר הרישום המשטרתי, ובהמשך גם במאגר הרישום הפלילי – זאת ככל שהשוטר יורשע בביצוע העבירה.

הסתבכתם בפליליים? זומנתם לחקירה במח"ש? צריכים עורך דין פלילי דחוףייעוץ לפני חקירהשחרור ממעצר? משרד עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג חשודים, נאשמים ונפגעי עבירה, כמו גם מלווה ומייצג שוטרים שהסתבכו עם החוק. זמינות 24/7 בכל רחבי הארץ!