מכתב התראה לפני תביעה

מכתב התראה לפני תביעה | התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים – לעיתים קרובות פונים למשרדינו נפגעי עבירה פלילית המעוניינים לתבוע מהפוגע פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו להם. בין המקרים הקלאסיים ניתן למצוא נפגעי עבירות הונאה, תקיפה, גניבה, הטרדה מינית וכו'. 

פעמים רבות, אותם נפגעי עבירה מתחילים את התהליך בהגשת תלונה במשטרה באופן עצמאי ו/או בליווי של עורך דין פלילי, וממשיכים אותו בהגשת תביעת פיצויים לכיסוי הנזקים שנגרמו להם. 

ככל שהנכם נפגעי עבירה המעוניינים לתבוע פיצוי כספי, מומלץ ביותר לשלוח לפוגע מכתב התראה לפני תביעה | מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, וזאת משני טעמים עיקריים: הטעם הראשון הוא שברגע שהפוגע רואה שעירבתם עורך דין בהליך, אזי הוא מבין שאתם רציניים ומתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים נגדו – מה שברוב המקרים יגרום לו לפצות אתכם עוד לפני שתגיעו לבית המשפט, והטעם השני הוא שאם בהמשך תצטרכו להגיע לבית המשפט, אז תוכלו להראות שניסיתם להתפשר עם הפוגע לפני שפניתם לבית המשפט – מה שנקרא שהגעתם לבית המשפט בתום לב ועם "ידיים נקיות". 

משרד עורך דין נפגעי עבירה | עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג נפגעי עבירה בתחום הפלילי, כמו גם מספק ללקוחותיו שירות של הכנת מכתב התראה לפני הגשת תביעה | מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים. התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, ללא התחייבות! 

מכתב התראה לפני תביעה
עורך דין אופיר מזר

מכתב התראה

1. מהו מכתב התראה? מהי מטרתו של מכתב התראה? מה מכיל מכתב התראה? מכתב התראה הינו מכתב הנשלח לצד שכנגד לפני נקיטת הליכים משפטיים נגדו. מטרתו של מכתב ההתראה הוא להעביר מסר לצד שכנגד, שאם הוא לא יפעל למלא את הדרישות שבמכתב אזי הצד השולח ינקוט בהליכים משפטיים נגדו. פעמים רבות, אדם שיקבל מכתב התראה לפני תביעה יפנה לצד השולח וינסה להתפשר איתו – זאת כמובן במקרים שיש ממש בטענות השולח. 

2. מכתב התראה צריך להכיל את עיקר הטענות שיש לשולח כלפי הצד שכנגד, כמו גם את הדרישות השונות שאותן הוא מבקש שאותו הצד ימלא. פעמים רבות מכתב התראה יכיל את התאריך האחרון למילוי הדרישות, ושלאחריו אם לא ימולאו הדרישות, תוגש תביעה. 

3. איך שולחים מכתב התראה? מכיוון שאין חובה חוקית לשלוח מכתב התראה לפני תביעה, אזי ניתן לשלוח את המכתב בכל דרך שיבחר השולח, לדוגמה: בדואר, במייל, בוואטסאפ וכו'. 

4. היתרונות של מכתב התראה – ישנם מספר יתרונות בשליחת מכתב התראה לפני תביעה. היתרון הראשון הוא ששליחת מכתב התראה מעיד על תום ליבו של הצד השולח, בכך שהוא מראה שבכוונתו לסיים את המחלוקת בצורה שקטה ומחוץ לכותלי בית המשפט. היתרון השני שבלשלוח מכתב התראה הוא להראות שאתם רציניים בדרישותיכם. היתרון השלישי הוא שככל שתפנו בהמשך לבית המשפט, אזי מכתב ההתראה יצביע על כך שניסיתם להתפשר קודם לכן ושאכן התנהגתם בתום לב בטרם פניתם לבית המשפט. היתרון הרביעי הוא שמכתב ההתראה והתגובה שתקבלו מהצד כנגד ישמשו כראיות, ככל שהעניין יגיע בהמשך לפתחו של בית המשפט. 

5. החסרונות של מכתב התראה – לצד היתרונות שבשליחת מכתב התראה לפני תביעה, ישנם גם מספר חסרונות. החיסרון הראשון הוא שלעיתים מכתב התראה מסלים את הסכסוך בכך שהצד שכנגד מרגיש שאתם "מאיימים" עליו בתביעה. החיסרון השני הוא שאתם חושפים את כוונותיכם ופוגעים באלמנט ההפתעה, כמו גם מאפשרים לצד השני לאסוף ולעיתים אף לשבש ראיות, וזאת עוד לפני שהעניין הגיע לבית המשפט. 

  • לסיכום, ניתן לראות ששליחת מכתב התראה לפני תביעה | התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים טומנת בחובה יתרונות וחסרונות. לכן, ככל שהנכם מעוניינים לפנות לצד שכנגד במכתב התראה לפני תביעה, מומלץ להתייעץ ולהיעזר בשירותיו של עורך דין מנוסה העוסק בתחום.

מכתב התראה מחיר

כמה עולה מכתב התראה? רבים מהלקוחות שואלים לגבי המחיר של הכנת מכתב התראה לפני תביעה. בעוד שעל פי רוב המחיר ינוע בין 1200-1800 ש"ח בתוספת מע"מ להכנת מכתב, יש לציין כי המחיר של מכתב התראה לפני הגשת תביעה אינו קבוע במחירון ומשתנה בהתאם למספר פרמטרים עיקריים, להלן:

  1. מידת מורכבותו של המקרה.
  2. כמות העבודה הנדרשת מעורך הדין.
  3. מומחיותו של עורך הדין.

עורך דין מכתב התראה

מכתב התראה לפני תביעה מעורך דין – רבים שואלים האם ישנה חשיבות מיוחדת להכין ולהגיש את מכתב ההתראה באמצעות עורך דין, או שפשוט אפשר להכין ולהגיש את המכתב באופן עצמאי? בעניין זה יצוין כי ישנה חשיבות רבה להכין ולהגיש את מכתב ההתראה באמצעות עורך דין מנוסה ובעל יכולת ניהול משא ומתן, וזאת מהטעמים הבאים:

  1. ישנה חשיבות רבה לכתוב את מכתב ההתראה באופן מקצועי ושיכיל בתוכו את כל הטענות העובדתיות והמשפטיות הרלוונטיות, שכן לא פעם מכתב ההתראה משמש בהמשך כראייה בבית המשפט.
  2. ככלל, אדם המקבל מכתב התראה מעורך דין, יתייחס למכתב ברצינות שכן הוא יודע שהשלב הבא הוא ככל הנראה תביעה משפטית נגדו.
  3. טעם חשוב נוסף שיש לשלוח את מכתב ההתראה באמצעות עורך דין הוא שפעמים רבות הצד שמקבל את המכתב יפנה לאותו עורך הדין ששלח את המכתב וינסה להגיע איתו לפשרה. במצב דברים זה רצוי שעורך דין מקצועי ומנוסה ינהל עבורכם את המשא ומתן אל מול הצד שכנגד. 

תגובה למכתב התראה

ככל שקיבלתם מכתב התראה לפני תביעה | מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, אזי אחד הדברים החשובים ביותר הוא לא להתעלם ממנו שכן התעלמות מהפנייה אליכם תשפיע לרעה על מצבכם המשפטי ככל שתוגש נגדכם בהמשך תביעה בבית המשפט. לכן, ככל שפנו אליכם במכתב התראה לפני תביעה, מומלץ ליצור קשר בהקדם עם עורך דין מנוסה שיכין ויגיש עבורכם מכתב תגובה לצד שכנגד, כמו גם יפנה לצד שכנגד וינסה להגיע איתו להסכמות ככל שזה רלוונטי.

נפגעתם מעבירה פלילית? מעוניינים לתבוע מהפוגע פיצוי כספי? משרד עורך דין נפגעי עבירה | עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן מלווה ומייצג נפגעי עבירה בכל שלבי ההליך הפלילי, כמו גם מספק שירות של הכנת מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים | התראה לפני הגשת תביעה. התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, באופן מיידי וללא התחייבות!