כתב אישום מס הכנסה

כידוע, עבירות מס הכנסה, כמו גם עבירות מס אחרות דוגמת עבירות מע"מ, מכס וכו', הינן עבירות פליליות חמורות. לעיתים, ובפרט כשמדובר בעבירות מהותיות שנעשו בנסיבות קלות ובהיקפים קטנים יחסית, ניתן יהיה לסגור הסדר כופר עם רשויות המס ובכך להימנע מכתב אישום. יש לזכור שההחלטה האם להגיש כתב אישום או לסגור הסדר כופר, נתונה לשיקול דעתה של רשות המיסים.

בתי המשפט בישראל נוטים להחמיר עם מי שביצע עבירות מס. בבואו של בית המשפט לגזור את עונשו של מי שהורשע בביצוע עבירות מס, ישקול בית המשפט בין היתר, את נסיבות ביצוע העבירות, את נסיבותיו האישיות של הנאשם, את עברו הפלילי של הנאשם, את ההיקף הכספי של העבירות, ועוד.ככל שזומנתם לחקירת מס הכנסה ו/או ככל שהוגש נגדכם כתב אישום בעבירות מס, מומלץ ליצור קשר ללא דיחוי עם עורך דין פלילי מיסים מנוסה, שיידע להתמקד בנקודות החשובות שעוזרות לכם, שידאג שזכויותיכם ישמרו, ושלעיתים אף יביא לביטול כתב האישום. 

משרד עורך דין מיסים | עורך דין פלילי מיסים אופיר מזר ואיתן כבריאן, מלווה ומייצג חשודים ונאשמים בכל סוגי עבירות המס. התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, באופן מיידי וללא התחייבות.

עורך דין פלילי
עורך דין אופיר מזר

ביטול כתב אישום מס הכנסה

כתב אישום בעבירות מס, הינו כתב אישום פלילי לכל דבר ועניין. ככלל, ההליך יתנהל בבית המשפט, וככל שהנאשם אינו מודה בביצוע העבירות, או אז יתנהל הליך הוכחות שבמהלכו ניתן יהיה לזמן עדים, להציג ראיות, וכו'. במקרים מסוימים, ניתן יהיה לשכנע את התביעה לבטל את כתב האישום, עם או בלי סנקציה נגד הנאשם. במקרים אחרים ניתן יהיה לבקש מבית המשפט להורות על ביטול כתב האישום – זאת בפרט כאשר נפלו פגמים מצד התביעה, המצדיקים את ביטול כתב האישום. 

לעיתים, קורה שמוגש כתב אישום נגד נאשם בעבירות מס, וזאת למרות שבמקרים דומים, רשות המיסים נוהגת לסגור הסדר כופר מחוץ לכותלי בית המשפט. במצב מעין זה, ניתן לשלוח לרשות התביעה, בקשה מנומקת בכתב לביטול כתב האישום. בנוסף או לחילופין, ניתן ליזום פגישה פרונטלית במשרדי התביעה, וזאת על מנת לנסות להגיע להבנות והסכמות כלשהן, שיכללו בין היתר את ביטול כתב האישום.

הליך של ביטול כתב אישום מס הכנסה, הינו מורכב ומאתגר. לפיכך, ככל שהוגש נגדכם כתב אישום על עבירות מס הכנסה, מומלץ ליצור קשר בהקדם עם עורך דין מיסים מנוסה. התערבות מוקדמת של עורך דין פלילי מיסים, עשויה לצמצם את הנזקים, ולעיתים אף להביא לביטול כתב האישום.    

כתב אישום מע"מ

בדומה לעבירות מס הכנסה, גם עבירות מע"מ מחולקות לשתי קטגוריות: עבירות טכניות ועבירות מהותיות. עבירת טכניות הינן עבירות הקשורות לאי ניהול נכון של הספרים, אי תשלום מע"מ במועד, וכו'. לעומתן, עבירות מהותיות הינן עבירות בעלות כוונה או מודעות להשתמט מתשלומי מע"מ, לחילופין לקזז מע"מ ו/או לקבל החזר ממע"מ שלא כדין. 

יש לזכור שגם בעבירות מע"מ מסוימות, ניתן לסגור הסדר עם רשות המיסים – קנס מנהלי במקרה של עבירות טכניות, והסדר כופר במקרה של עבירות מהותיות. ככל שהוגש נגדכם כתב אישום בעבירות מע"מ, יש ליצור קשר בהקדם האפשרי עם עורך דין מע"מ מנוסה. התערבות מוקדמת של עורך דין פלילי מיסים, עשויה להפוך את הקערה על פיה, ובמקרים המתאימים גם להוביל לביטול כתב האישום.

ביטול כתב אישום מע"מ

הליך של ביטול כתב אישום בעבירות מע"מ, הינו מורכב ומאתגר. ככלל, ככל שהוגש כתב אישום בעבירות מע"מ, או אז התיק ינוהל בבית המשפט. ככלל, גם לאחר הגשת כתב אישום בעבירות מע"מ, ניתן לפנות לרשות המיסים בבקשה לבטל את כתב האישום, עם או בלי תשלום קנס מנהלי ו/או הסדר כופר. בנוסף, במקרים מסוימים בית המשפט רשאי לבטל את כתב האישום. 

הליך של ביטול כתב אישום בעבירות מע"מ או בעבירות מס הכנסה, הינו מורכב ומעבר להיקפו של מאמר זה, ולכן, ככל שהוגש נגדכם כתב אישום בעבירות מס הכנסה או מע"מ, הנכם מוזמנים ליצור איתנו קשר, ונשמח לספק לכם ייצוג וליווי מקצועי. משרדינו זמין ללקוחותיו 24/7 בכל רחבי הארץ.

חשודים בביצוע עבירות מס? זומנתם לביקורת או חקירה ברשויות המס? הוגש נגדכם כתב אישום? משרד עורך דין פלילי | עורך דין פלילי מיסים | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן, מלווה ומייצג חשודים ונאשמים בכל סוגי עבירות המס. התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני, באופן מיידי וללא התחייבות.