הוצאת רישיון נשק

רבים מהאזרחים | תושבים במדינת ישראל מעוניינים להוציא רישיון לנשק לצורך הגנה עצמית. יש לציין שהתהליך להוצאת רישיון לנשק אינו מורכב יתר על המידה, אך מותנה בכך שהמבקש יעמוד בתנאים מסוימים. 

בעוד שניתן להגיש את הבקשה לרישיון נשק באופן עצמאי, ישנם מספר יתרונות להיעזר בשירותיו של עורך דין העוסק בתחום. ככלל, עורך דין העוסק בהוצאת רישיונות לנשק, רגיל להתעסק עם הבירוקרטיה המתסכלת, יודע כיצד להגיש את הבקשה באופן הנכון, וחשוב מכל, יודע כיצד להגיש ערר מקצועי | עתירה מנהלית על סירוב לבקשה, במקרים המתאימים. 

משרד עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן, מלווה אזרחים | תושבים העומדים בקריטריונים, בתהליך של הוצאת רישיון נשק, הגשת ערר על סירוב לבקשה, הגשת עתירה מנהלית על החרמת נשק, ועוד.

הוצאת רישיון נשק

הקריטריונים לקבלת רישיון נשק

האגף לרישוי כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי, הוא זה שמאשר את הבקשות לקבלת רישיון נשק. על מנת שהבקשה תתקבל, יש לעמוד בקריטריונים מסוימים/תנאי סף, כמו גם יש לעמוד באחד התבחינים, כמתואר מטה.

  1. על המבקש להיות אזרח או תושב קבע במדינת ישראל, ובלבד ששהה במדינת ישראל ובאופן רציף, לפחות 3 שנים ברציפות לפני הגשת הבקשה.

  2. על המבקש להיות בעל שליטה בסיסית בשפה העברית.

  3. ככל שהמבקש שירת בצה"ל או עשה שירות לאומי של שנתיים לפחות, עליו להיות בגיל של 21 שנים ויותר. ככל שהמבקש לא שירת בצה"ל או עשה שירות לאומי כאמור, עליו להיות בגיל של 27 שנים ויותר.

  4. על המבקש לצרף הצהרת בריאות חתומה על ידי רופא, שעיין בתיק הרפואי של המבקש, בטרם חתם על ההצהרה.

  5. על המבקש לעמוד בהכשרה מסוימת, בהתאם להנחיות הרשות המוסמכת ו- תקנות כלי הירייה (הכשרה), התשע"ח-2018.

1. אדם שגר ביישוב זכאי, אשר נקבעה לגביו זכאות על ידי משטרת ישראל.  

2. אדם שמקום עיסוקו הוא ביישוב, אשר לגביו נקבעה זכאות על ידי משטרת ישראל.

3. אדם שהינו מורה דרך מוסמך. 

4. אדם שהוכר כחקלאי פעיל, ושהצורך שלו בהחזקת כלי ירייה הוכר על ידי קב"ט המועצות האזוריות, מנכ"ל התאחדות האיכרים, או מזכ"ל תנועת המושבים.  

5. אדם בעל רישיון להובלת חומרי נפץ.

6. אדם ששירת או משרת בכוחות הביטחון – קצינים בצה"ל מדרגת סרן ומעלה או נגדים בצה"ל מדרגת רס"ר ומעלה או שירות ביחידה מובחרת בכוחות הביטחון או לוחמים רובאי 03 | 05 | 07. 

7. שוטר ששירת או משרת שירות קבע במשטרת ישראל במשך שנתיים לפחות או מתנדב פעיל במשטרת ישראל, בהתאם לנהלים שתקבע. 

8. מי שעבר הכשרה ייחודית, כדוגמת קורס מאבטחים אחיד, קורס מאבטחים בשב"כ, וכו'.

9. מי שקיבל ממשטרת ישראל המלצה פרטנית לקבלת רישיון לנשק.

10. קצין ביטחון המועסק בגוף המוכר על ידי משטרת ישראל. 

11. מי שעוסק ככבאי לפחות שנתיים. 

12. עובדים ומתנדבים בגופי הצלה. 

13. מדריך ירי מוסמך.

14. ספורטאי, יורה פעיל הרשום בהתאחדות הקליעה בישראל. 

15. ציד שהינו בעל רישיון בתוקף מאת רשות הטבע והגנים. 

16. וטרינר בעל רישיון ממשרד החקלאות. 

17. מדביר מוסמך ברמה 2.

18. מי שירש כלי ירייה ומעוניין להותירו במצב מושבת לצורכי מזכרת. 

בדיקת זכאות לרישיון נשק

ככל שהנכם מעוניינים להוציא רישיון חדש להחזקה ונשיאה של כלי ירייה, מומלץ בשלב הראשוני לבצע "בדיקת זכאות" באתר האינטרנט של המשרד לביטחון לאומי – אגף כלי ירייה. למחשבון בדיקת הזכאות לחצו כאן

ערר על סירוב לקבל רישיון נשק

לעיתים קורה שאזרחים/תושבים מקבלים סירוב על בקשה לרישיון נשק, וזאת למרות שהינם עומדים בתבחינים. כך למשל, המשרד לביטחון לאומי – האגף לרישוי כלי ירייה, נוטה לסרב לבקשות של אזרחים או תושבים בעלי רישום פלילי או משטרתי. במצב מעין זה ישנן שתי דרכים לפעול: הדרך הראשונה והטובה ביותר הינה לנסות באמצעות עורך דין פלילי, למחוק את הרישום הפלילי או המשטרתי, והדרך השנייה היא להגיש ערר על החלטת הסירוב. 

את הערר על החלטת הסירוב יש להגיש לממונה בתוך 45 יום ממועד קבלת ההחלטה על הסירוב, וככלל, החלטת הממונה תהיה סופית, והדרך היחידה לתקוף אותה תהיה באמצעות הגשת עתירה מנהלית לבית משפט המחוזי.  

עתירה מנהלית על סירוב לקבל רישיון נשק

החוק במדינת ישראל קובע שכאשר רוצים להתנגד להחלטה של רשות מנהלית, כדוגמת המשרד לביטחון לאומי – אגף כלי ירייה, או אז ניתן להגיש עתירה מנהלית על ההחלטה. את העתירה יש להגיש לבית המשפט המחוזי. עתירה מנהלית ניתן להגיש לא רק על בקשה לקבלת רישיון נשק שסורבה, אלא גם במצבים בהם ביטלו לאדם מסוים את רישיון הנשק, סירבו לחדש לו את רישיון הנשק, החרימו לו את הנשק במסגרת חקירת משטרה, וכו'.  

ככל שנלקח מכם הנשק, ו/או סורבתם מלקבל רישיון לנשק, ו/או סירבו לחדש לכם את רישיון הנשק וכו', מומלץ ליצור קשר עם עורך דין פלילי מנוסה, על מנת שיגיש ערר ו/או עתירה מנהלית, ובכך יעלה באופן משמעותי את סיכויי ההצלחה. 

מעוניינים להוציא רישיון לנשק? קיבלתם סירוב על בקשה לקבלת רישיון לנשק? החרימו לכם את הנשק במסגרת חקירת משטרה? מעוניינים ב- מחיקת רישום פלילי | מחיקת רישום משטרתי לצורך קבלת רישיון לנשק? משרד עורך דין פלילי | עורכי דין פלילי אופיר מזר ואיתן כבריאן עוסק בכל תחומי המשפט הפלילי, לרבות בליווי לקוחות המעוניינים להוציא רישיון לנשק. התקשרו עכשיו לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני – באופן מיידי וללא התחייבות!